Online bestedingen aan producten stegen met 36% in Q3
Nieuwsbericht
Bron: Retail Insiders
Uit onderzoek van de Thuiswinkel Markt Monitor naar online consumentenbestedingen blijkt dat de online bestedingen van producten in Q3 2020 stegen met 36%.
Na de sterke stijging in het tweede kwartaal van 2020 zijn de online bestedingen aan producten ook in het derde kwartaal gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De markt in food en non-food producten kon rekenen op een groei van 36% in bestedingen, grotendeels het gevolg van de groei in het aantal aankopen met 34%.
Top 5 branches Online groei
De groei in online omzet in Home & Living liet opnieuw een verdubbeling zien ten opzichte van vorig jaar (106%), waarmee het online aandeel in het derde kwartaal steeg naar 23%. De online bestedingen aan food/ near food lag 61% hoger dan in het derde kwartaal vorig jaar. Op de totale bestedingen food/near food betreft dit een aandeel van 6%. Ook in de branche sport & recreatie, huishoudelijke elektronica en health & beauty lagen de online bestedingen flink hoger dan een jaar eerder. Andere branches noteerden eveneens dubbele groeicijfers, op de telecom (8%) na en schoenen & lifestyle nipt met 10%. Alleen in de media & entertainment sector bleef de online omzet gelijk aan het niveau derde kwartaal vorig jaar.
Meer over de online aandelen en ontwikkeling lees je hier.
Dit blijkt uit de meeste recente versie van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en Retail Insiders en in samenwerking met PostNL, Betaalvereniging Nederland en Currence.