Online 3e kwartaal cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor nu beschikbaar op Retail Insiders!
Nieuwsbericht
Bron: Retail Insiders
Uit de Thuiswinkel Markt Monitor blijkt dat 40% van de omzet in schoenen inmiddels via het online kanaal komt. Lees verder voor de overige resultaten.
Volgens de Thuiswinkel Markt Monitor gaat ruim 40% van de omzet in schoenen inmiddels via het online kanaal (van multichannel & puur webshop retailers). Bij speelgoed en kleding ligt het aandeel rond een derde van de totale omzet. Lagere omzetaandelen zien we in sport & recreatie (circa 13%) en home & garden (18%). De online omzetontwikkeling verschilt sterk per productgroep. Zo zijn er ook productgroepen, zoals in sport & recreatie, waar de online omzet lager ligt dan in het 2e en 3e kwartaal 2018. Ook bij speelgoed wordt er minder online omgezet dan vorig jaar. En in het segment kleding is de 3% online omzetgroei in het derde kwartaal ook minder spectaculair te noemen, dan in het eerste halfjaar. Lees meer op de pagina Retail online.
Bron: Uitvoering GfK, in opdracht van Thuiswinkel.org, mogelijk gemaakt door PostNL (Excl. bestedingen bij websites anders dan Nederlandstalig) (Excl. verzendkosten en retouren) (nb: door wijziging meetmethode medio 2018 is bij enkele productgroepen alleen 2018 getoond). Voor meer informatie klik hier.