Rabobank Retail Update
Rapport
Auteur: Rabobank
Bron: Rabobank
Rabobank heeft haar maandelijks Retail Update over de ontwikkelingen in de sector vrijgegeven, voorzien van Rabo-commentaar en van een korte visie op de sector.
Publicatie downloadenDe kern van het rapport kan als volgt worden samengevat:
- Belangrijke trends die door de Rabobank in eerdere rapporten zijn beschreven, worden nu geïllustreerd met diverse voorbeelden. Het gaat vooral om Fusion, Verticale integratie & Smart data, Samenwerking en versterkte concurrentie
- De trend van Omnichannel & Technologie zet verder door en wordt door verschillende voorbeelden ondersteund. De kern van deze trend is een verbetering van de klantbediening. De diverse kanalen (winkels, internet, mobiel, folders, sociale media: 'bricks, clicks, ticks, flicks, smicks') zijn ondersteunend, evenals technologie
- De retailsector groeit nog steeds, maar de vertrouwensindicatoren blijven op een laag niveau staan. De structurele veranderingen van de sector (consumentenverwachtingen, demografie, technologie, concurrentie) zijn echter veel bepalender voor de toekomst dan de swings in de economie. De daling van het aantal passanten in winkelstraten en van het aantal winkels is een gevolg van deze veranderingen. Belangrijk is dat retailers goed inspelen op de sectorontwikkelingen, bijvoorbeeld door te werken aan een onderscheidende formule. Niet iedereen zal daarin even succesvol zijn en faillissementen gaan dan ook door.
Bron samenvatting: MarketingTribune