Amazon's last mile
Verslag
Bron: Laurent de Groof
Het moet je verbazen over de vele manieren waarop Amazon inkomsten genereert. Van webhosting tot apparaten en zelfs reclame, Jeff Bezos leidt een complexe machine met veel paden om inkomsten te genereren. Terwijl iedereen zich concentreerde op het persoonlijke leven van Bezos en Amazon's recente beslissing om een hoofdkwartier in New York City te verlaten, maakte de online retailer stilletjes een aantal kritische stappen om zijn logistieke infrastructuur van de laatste kilometers te verbeteren. Dit is enorm nieuws en zou enkele van de grootste kosten kunnen wegnemen die het met verzending heeft.
Amazon's tweedaagse bezorgingsoptie was een game changer voor de hele online retailsector in de Verenigde Staten. De grootste concurrenten Walmart en Target werden gedwongen hun spel aan te passen en bieden allemaal een versie van deze levertermijn aan. Maar met deze zet creëerde Amazon een probleem voor zichzelf. Het probleem van de last mile van de levering.
Het daadwerkelijk uitstappen van de chauffeur om naar uw voordeur te lopen is vaak waar kostbare tijd verloren gaat. Bovendien is het het duurste stuk van de taart. Kijkend naar de totale kosten van het verzenden van een pakket, omvat de last mile ongeveer 53% van de kosten. Voor Amazon zijn deze kosten tussen 2015 en 2017 bijna verdubbeld tot $ 21,7 miljard. "Amazon's doel is om je alles in je huis te verkopen." Dit is niet alleen woninginrichting of een nieuwe koffiepot, maar ook entertaiment (Prime Video & Music) en zelfs je dagelijkse boodschappen (Whole Foods) en dat allemaal beheert door Alexa, de slimme voice assistent van Amazon. Om dat te doen, kost het Amazon steeds meer. En zijn eigen leveringen van twee dagen en dezelfde dag boodschappen worden steeds moeilijker uit te voeren.
Amazon maakte daarom recentelijk een grote stap in het oplossen van zijn last mile-probleem door een investering van $ 530 miljoen investering in zelfsturend mobiliteits technologie en een investering van $ 700 miljoen in een producent van elektrische trucks.
Amazon gebruikt al verschillende robots en automatiseringstools in zijn magazijnen om artikelen voor verzending te verzamelen en te verzamelen en de volgende stap is om ze goederen te laten bezorgen. Het is de ambitie van Amazon om een vloot van autonome voertuigen pakketten te laten afleveren.
McKinsey & Company voorspelt dat door autonome leveringen retailers de verzendkosten met 40% kunnen verlagen. In het geval van Amazon is dat ongeveer $ 9 miljard en een enorm voordeel ten opzichte van zijn rivalen.
Deze technologie lijkt ver weg, en een drone fantasie ligt vers in het geheugen, maar ontwikkelingen gaan snel. Als het lukt is het wel de game changer van de eeuw.
Dit bericht is afgeleid van een artikel van Techvisor met een eigen twist.