Digitalisering van de keten? Gebruik de beschikbare tools!

Nieuwsbericht

Bron: Modint

Je kunt er niet omheen: digitalisering en verduurzaming van de keten. Alle mode- en textielbedrijven in de keten hebben ermee te maken. Of het nou gaat over retourzendingen, problemen in de retail, internationale handel of ketensamenwerking, steeds komen de thema’s terug. Bij Modint denken we na over de toekomst van de branche en ontwikkelen we – samen met partners – praktische tools. Hiermee helpen we bedrijven digitalisering en verduurzaming vorm te geven. We zetten een aantal praktische digitale projecten voor u op een rij.

Transparante informatie in de supply-chain

Digitalisering van duurzaamheid: Ja het bestaat. Bedrijven leggen meer en meer vast over de herkomst en behandeling van hun materialen en de plaatsen waar ze laten fabriceren. Zodra je dit op productniveau en over flinke collecties doet, ontstaat een enorme informatiestroom die je graag overzichtelijk en transparant wilt maken. Met partner Supply Chain Information Management (SIM) uit Alkmaar werken we hieraan: een systeem dat bij alle grote supermarkten al draait, is uitgebreid met een Modint kleding en textielmodule. Lees meer >>

Met Gateway-O naar China 

Digitalisering van export: Kort door de bocht gezegd exporteren modebedrijven graag op de “klassieke” manier waarbij agenten en beurzen een belangrijke rol spelen en retailers geacht worden in te kopen bij de merken. Op een enorm grote en snelgroeiende markt als die in China werkt dit niet. Digitalisering wel: rechtstreeks aan de Chinese consument die meer en meer online en mobiel koopt. Met Modint Logistiek en partners is Gateway-O opgezet dat relatief kleine merken in staat stelt zonder veel rompslomp in China te leveren. Lees meer >>

Slimme data-uitwisseling met retail

Digitalisering van de keten: Modint en andere brancheorganisaties zoals INretail werken al lange tijd samen met partner GS1 om informatie uitwisseling tussen leveranciers en zelfstandige retailers te digitaliseren. Velen wisselen al voorraad, bestel- en verkoopgegevens op verschillende manieren uit. Om dit voor de gehele sector makkelijker te maken is nu Fashion Base in het leven geroepen. Dit is een database met een eigen structuur waar partijen productgegevens kunnen uploaden en ook weer (mits geautoriseerd) kunnen inzien en downloaden. Wil je nog een snelle stap verder gaan, dan komt RFID in beeld: de manier om producten uniek te identificeren, in de keten te volgen en in voorraden te terug te zien. Lees meer >>


Deel deze pagina

Digitalisering Kledingschoensport