HYPE lab: beleving creëren in winkels

Nieuwsbericht

Bron: Future-Proof Retail

Bij het landelijke onderzoeksproject Future-Proof Retail (FPR), wordt in ‘living labs’ onderzoek gedaan naar de 21th century skills van retailers en medewerkers. Een van de FPR labs dat momenteel actief is, is het HYPE Lab in Delft Centrum en Rijswijk (In de Bogaard) dat tot 26 april te vinden is.

De komende weken begeleiden studenten en onderzoekers van FPR de medewerkers van de Delftse winkels, om met nieuwe innovaties een beleving te creëren in de winkels. Zo zijn er oa. winkelrobots, een ‘loyalty-app’, een ‘spy-bril’, Face Reader, NFC tags, geurmarketing en een ‘VR-bril’.  De tools wisselen elke week van winkel waarmee FPR de medewerkers helpt – nóg meer – te denken vanuit de klant en antwoord te blijven vinden op de vraag: ‘Hoe kan deze winkel een ‘shopping destination’ blijven?’ Jacqueline over het HYPE lab: “Het mooie van deze instore lab experimenten is dat retailers meteen ervaren welke toegevoegde waarde technologieën hebben op zowel hun skills als voor hun eigen business model!”

Op dit moment vindt zo’n 10 procent van alle aankopen online plaats en dit percentage zal groeien. Dit betekent dat je als winkelier niet meer kunt vertrouwen op de kwaliteit van je product, stelt FPR-projectleider Anja Overdiek van De Haagse Hogeschool. “Goede producten kan je immers ook online aanschaffen. Als winkel moet je iets bieden wat online shoppen niet kan bieden; door van winkelen een beleving te maken, die mensen graag willen herbeleven – offline óf online. Met een fysieke winkel kun je het beste inspelen op emotie.”

Lees het volledige persbericht en kijk voor meer informatie op www.futureproofretail.nl.  


Deel deze pagina

RetailInnovationPlatform