HYPElab in winkelcentrum Parade Nootdorp van start!
Blog
Bron: Jacqueline Arnoldy, TMO Fashion Business School
In deze lastige Corona tijd hebben de gemeente Pijnacker-Nootdorp, de VCP Parade en RealIS geïnvesteerd in het HYPElab in winkelcentrum Parade, het living lab als onderdeel van Future-Proof Retail, waarbij technologieën worden ingezet om de 21st century skills van retailmedewerkers te onderzoeken.
In deze lastige Corona tijd een compliment voor de gemeente Pijnacker-Nootdorp, de winkeliersvereniging VCP Parade, het centrummanagement en vastgoedeigenaar RealIS! Zij hebben nu juist geïnvesteerd in het HYPElab in winkelcentrum Parade, het living lab als onderdeel van Future-Proof Retail, waarbij van 11 t/m 29 mei a.s. technologieën worden ingezet om de 21st century skills van retailmedewerkers te onderzoeken. In dit artikel neemt Jacqueline Arnoldy, werkzaam bij TMO Fashion Business School, je mee in de opzet van dit HYPElab in de Parade in Nootdorp.
Groot draagvlak in winkelcentrum De Parade
Na eerdere HYPElabs in Delft Centrum en Rijswijk In de Bogaard excelleren we nu in winkelcentrum De Parade! De toegevoegde waarde van dit HYPElab is namelijk niet alleen de deelname van de 6 HYPElab retailers Shoeby, Smit mode, The Stone, Sport2000, DaybyDee en Bravo maar ook het grote draagvlak van 20 overige retailers die ook meedoen aan een pilot met een real live Parade Nootdorp app. De Corona proof technologieën zorgen voor enthousiasme bij zowel MKB als retailketens om in de Parade met elkaar samen te werken!
De labexperimenten
Door 3e jaars TMO studenten worden experimenten gemanaged met de Telepresence Beam en de Parade Nootdorp app. De HYPElab retailers worden door hen gestimuleerd om met de ‘Beam’ met hun klanten te videoshoppen en te experimenteren met ideeën voor hun 1,5 meter winkel.
Daarnaast is er de Parade Nootdorp app. Een shopping en loyalty-app gemaakt door app-ontwikkelaar bViva Mobile. Alle ruim 20 retailers hebben een eigen pagina in deze app waarmee ze met hun klanten kunnen communiceren, nieuwsberichten sturen en ontvangen, punten sparen en verrassen met coupons. Voor klanten van toegevoegde waarde om hiermee een intensiever contact te krijgen met hun favoriete winkels en met het spaarprogramma loyaler te kunnen worden. De pilot duurt 3 weken waarbij constant geoptimaliseerd wordt en daarna zowel bij de deelnemende retailers als bij klanten van de Parade gevraagd wordt om verbetertips.
Het HYPElab onderzoek
Alle retailers en hun medewerkers worden gecoacht en geobserveerd door de TMO studenten, heel interessant om te volgen of ze de ‘Beam’ en de Parade Nootdorp app begrijpen, kunnen toepassen maar ook of ze ideeën hebben om deze technologieën zo in te zetten dat hun winkel toekomstbestendiger wordt. En of ze daarmee de juiste 21st skills hebben, dus de juiste kennis, vaardigheden, motivatie en houding.
Kortom download de Parade Nootdorp app en volg de zichtbaarheid van de retailers in winkelcentrum Parade in Nootdorp mbv dit filmpje. In een volgende blog informeren we jullie graag de HYPElab resultaten.
Meer informatie over het HYPElab vind je hier.