Privacy

Om de klant centraal te kunnen stellen, hem op maat te bedienen en voor het leveren van goederen en diensten heeft de retail persoonsgegevens nodig. Het verwerken van deze gegevens is vanwege privacyredenen echter niet zomaar toegestaan. Privacygevoelige data mogen niet zomaar worden opgeslagen en moeten goed worden beschermd. De privacy van je klanten moet natuurlijk worden gewaarborgd. Als je dit niet (goed) doet, schend je hun privacy en zullen ze zich twee keer bedenken voordat zij persoonlijke data aan jou verstrekken, data die jij nodig hebt om goed in te kunnen spelen op behoeften.
 
Technologische vooruitgang zorgt ervoor dat verzamelde gegevens steeds gemakkelijker te delen en te gebruiken zijn, waardoor online privacy voortdurend in de belangstelling staat van de wetgever, beleidsmakers, onderzoekers en natuurlijk de klanten zelf. Het vinden van de juiste balans tussen commerciële doeleinden en de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van consumenten is daarbij van het grootste belang.

Bekijk alle publicaties

Verdieping

Publicaties

Bekijk alle publicaties



Bekijk alle topics

Verder lezen

Gerelateerde topics

Bekijk alle topics
Deel deze pagina